Fruktansvärt frustrerande

Jag vet att förändring inte alltid ha haft en snabb process. Men samtidigt är det fruktansvärt frustrerande att man bara vill påskynda förändringen!

Att vara alltid flexibel är en omöjlig uppgift hos mig som har dessa egenskaper. Det förvånar mig inte heller om det är likadant för många även om de som jag ständigt försöker lyssna på andras åsikter. Jag försöker förändra saker som jag inser att jag har sagt fel om saker tidigare, och påverkar andra att man inte ska vara rädda att sadla om sina åsikter. Det intressanta är att de inte belönar gärna en som vågar ändra sin åsikt, istället blir den osynlig. Vilket som det får mig börja att tycka det ingen är idé längre att försöka få till positiv förändring tillsammans med dem. 

Ibland har de ett sjuklig behov av att ha fiender som motståndare som de bara vill kunna kriga för sitt egna budskap. De bryr sig ingen om folket tolkar det behovet de har är högre än behovet av förändring. Låt dem kriga för sitt dumma budskap. Förändring börjar hemma. Hos mig själv, med min så liten ansträngning har det fått folket omkring mig att börja tänka i samma banor... 

 

 

 

 

Personligt och tankar | |
Upp