På skratthumör

Idag var jag otroligt på skratthumör och kunde inte sluta le att jag fick träningsvärk i käkmuskeln. Jag bara satt och log nästan brett utan nån anledning. Seriöst, jag bara log, log, log och åter log. Jag kände hela tiden hur min mage och däremot nästan hela kroppen bubblas upp med den glada känslan. Jag drog även några roliga korta snusk skämt under dagen bara för att jag kunde få skratta, åtminstone tillsammans med en eller fler några. Jag messade även de skämten till några kompisar, bara för att jag ville låta folket runtomkring mig inne på vagnen i tunnelbanan anse att jag småskrattade åt sms:en. Men jag egentligen skrattade åt ingenting. Ja, faktsikt ingenting. Mina tankar var tomma medan den glada känslan bara fylldes fullt upp i magkänslan, liksom. Jag blev rosig på kinden och håret var också ovanliga snyggt med fuktigt och volymigt efter regnet sedan på morgonen. Det kändes bara helt rätt och naturligtvis glatt... Som om min dag försökte säga mig nåt. Att det är min dag med härliga hormonerna i kvinnliga kroppen.
Det visades sig vara rätt för jag fick mensen på eftermiddagen. Efter upptäcken på toaletten log jag fortsatt och kände inte det allra minst jobbigt att ha mens. Det är härligt att vara tjejen för styrs vi faktiskt ibland av våra positvita hormoner!
Personligt och tankar | |
#1 - - Anonym:

Många kvinnor skulle behöva ha såna glada hormoner i kroppen.Man ska tänka att skrattet förlänger livet, det konstaterad efter många studier plus att omgivningen

blir armoniska o glada. Så ett gott skratt förlänger livet tänk på det. ; )

#2 - - RosaCecilia:

ja ett gott skratt förlänger livet. :) så vara glad mycket som möjligt du kan! ;)

Upp