Balettdansös

Det var länge sedan gick jag in en dansstudio och slapp alla tankar och problem, som en slags terapi. Att dansa är något fruktansvärt rolig och dansen är som gjord för mig, precis för alla som tycker om att dansa både amatörigt och proffsigt. Det får en att lära känna sig själv och sin kropp, och våga ta för sig.
Jag anmälde mig till en lilla audition för de balettdansös som vill delta i stora workshops med kända balettdansös från Europa. Det var min gamla dancepole instruktör som peppade mig att anmäla dit, och vi får se om jag verkligen är kapabel till dessa stora workshops. Man behöver inte vara så vig, och att kunna göra otroligt tricks men man måste kunna stå på tåspets i ena stund, och sträck upp benen lite mer än 90 grader vinkel. :)
Så det är dax för mig att återta kontakt med mina danskompisar och kolla vad de har för sig. Och sen tränar tillsammans med dem om de dansar fortfarande balett, annars söker jag mig till en kurs. Så jag kan uppgradera lite mig själv, liksom. Innan jag går till auditionen som är någon gång i vinter 2012.
Önska mig lyckönskningar! :)
Kultur | |
Upp