Mer barnsligheten åt folket!

Om du skrattar - var glad!
Ni vet väl att man måste varken ha barn eller vara barn för att läsa barnböcker, eller ägna sig åt sådant som man tycker är riktigt roligt, (som pulkaåkning, snöbollskrig, vattenkrig, hoppa i pöl, göra roliga grismer till varandra och flera goda exempel till!) Efter att ha suttit och surat över min iphone som dog av batteri, kom en kille med en bunt av barnböckerna och slog sig ner bredvid mig inne på nattbussen imorse. Självklart tittade jag på honom och blickade snällt mot hans barnböckerna.
Jag visste att jag skulle börja känna mig uttråkad under hemresan på nattbussen, särskilt då min älskare, Iphone svek mig. Killen skrattade lite, och räckte böckerna fram så jag fick välja en och läste om en nalle som busade och stökade till pojkens rum. Efter ett par sidor började jag helt plötsligt skratta... Pojken letade efter nallen men tydligen nallen lyckades gömma sig bakom hans rygg helatiden. Pojken tittade under sängem och sa "ingen där" , härnäst tittade han under skrivbordet och sa igen "ingen där" samt kilade han i huvudet. Medan hade nallen sin tam över munnen som det såg ut som nallen fnittrade.
Jag var inte onykter eller så och drack bara en rosévin hela kvällen men var riktigt trött att jag bara fnittrade först sen började jag skratta också helt okontrollerat!
Bredvid mig killen sov men jag såg hur han log lite varje gång jag fnittrade och skrattade okontrollerat.
Jag slog boken stängd precis då närmades bussen till min busshållplats, lämnade boken tillbaks på hans knä. Men hade tanken att jag kunde stjäla boken när han ändå sov straxdärpå djupt också. :P
Det är det härliga med något befriande att kunna skratta okontrollerat. Jag blev inte generad över mig själv, utan nöja mig med ett gott skratt åt boken. Boken med barnsligheten är härligt!
Hörru folk! Mer barnsligheten åt folket!
Personligt och tankar | |
#1 - - YKW:

Stil, klass och attityd :-)

#2 - - RosaCecilia:

Tack :)

Upp